Toch maar een eigen weblog

woordenstroom
zoekt zich een weg
ottovo
Voor mijn header gebruikte ik een foto van wijlen mijn vader.
Wij delen een naam en de liefde voor taal.

Beste Blogger,

Op haar weblog Schrijfkunst heeft mijn schrijfvriendin Ingrid van den Bergh mij geïntroduceerd bij het lezend bloggerspubliek. Aanvankelijk was het de bedoeling dat ik, als gastschrijver, af en toe een van mijn schrijfsels op haar blog zou publiceren.
Ik had geen idee van enige respons die dit kon uitlokken.

Nu ik intussen twee keer een tekst bij Ingrid heb geplaatst en ik een aantal heel aardige reacties kreeg, werd ik  nieuwsgierig naar de bloggers die reageerden op mijn schrijfsels en ik wilde ze beter leren kennen. Met een eigen weblog is het praktischer om ook bij jullie te komen lezen en onderling te communiceren. Zodoende kon ik de verleiding niet weerstaan zelf een webblog bij WordPress te beginnen. En uiteraard om woorden over de digitale snelweg te laten stromen.
Bij deze!

Binnenkort hoop ik een eerste tekst op dit blog te laten verschijnen maar voor de herkenbaarheid geef ik hieronder nog even de links naar mijn eerdere schrijfsels bij Ingrid.
Ik wens jullie en mijzelf veel genoegen op dit blog.
.

logo stad Oosterhout

.Een groet van Ottovo
.

.
Meedoen of: Spek en Bonen

Versluiering of: Ontspoorde belasting
.

Over ottovo

Op dit weblog schrijf ik columns, sketches, anekdotes en korte verhalen, soms met een kritische ondertoon maar bij voorkeur met humor als leidraad. Voor mijn header gebruikte ik een foto van wijlen mijn vader. Wij delen een naam en de liefde voor taal.
Dit bericht werd geplaatst in literatuur, proza, proza en poëzie, verhalen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

25 reacties op Toch maar een eigen weblog

  1. Aad Verbaast zegt:

    Gefeliciteerd met deze stap. En welkom in de wonderlijke weblogwereld. Succes en veel plezier!

    • ottovo zegt:

      Welkom, Aad en dankjewel.
      Boven dit blogbericht heb ik zo-even nog enkele regeltjes toegevoegd die jij dus nog niet hebt gelezen:

      ‘Voor mijn header gebruikte ik een foto van wijlen mijn vader.
      Wij delen een naam en de liefde voor taal.’

  2. Mooi, je verhalen met plezier gelezen.

  3. Hee, Otto, je blog ziet er mooi en rustig uit.
    Ik denk dat je op je vader lijkt.

    Groet en veel succes van Schrijfkunst (Ingrid)

  4. Bart zegt:

    Hallo, Otto, welkom hier met je eigen weblog!
    Het was een aangename kennismaking, van de week, vond ik.
    Succes en veel blogplezier, ik zag dat je je ook meteen maar bij de ‘voorpagina’ van OBA hebt aangemeld.
    Een fijne dag nog, en een hartelijke groet van Bart.

    • ottovo zegt:

      Dag, Bart, leuk weerzien.
      Dankjewel. Ja, Ingrid heeft me goed gegidst door de spelonken van WordPress en OBA. Alleen het plaatje van Oba krijg ik niet in mijn widget. Ik heb het in een afbeeldingenwidget gezet maar misschien moet het een tekstwidget zijn.
      Ga het nog even uitknobbelen maar wie weet komt er hulp;-)
      Ik probeerde daarstraks op je koeienblog te reageren maar het lukte niet. Is er een speciale truc voor?

      • Bart zegt:

        Hallo, Otto, ja met enig ‘gidsen’ kom je vanzelf op gang, in blogland… :-)
        Dat OBA-widget had ik zelf, eigenwijs als ik ben, meteen als eigen plaatje (jpg) opgeslagen, en via het betere handwerk zelf ook van een link voorzien.
        Als het niet lukt zoals je wilt, kun je het zeker nog even bij OBA vragen, Ina Dijstelberge zal het je graag uitleggen volgens mij.

        Het reageren was je, zag ik, uiteindelijk toch gelukt. Blogspot ‘doet’ soms vervelend bij sommigen, en het komt ook voor dat je wel eens iets dubbel moet doen, of bevestigen.
        Hopelijk gaat het nu verder gladjes, wat dat betreft.

  5. draverblog zegt:

    Succes met je Webblog

  6. ottovo zegt:

    Dankje, draverblog.
    Je naam maakt nieuwsgierig, ik kom eens kijken.

  7. reinjohn zegt:

    Welkom Otto,
    Ik had al wat van je gelezen en dat beviel mij heel goed. De liefde voor de taal is mij ook ingebakken. Ik hoop in de toekomst veel van je te lezen.
    Groet.

  8. reinjohn zegt:

    O ja, dat van die humor, dat spreekt mij in het bijzonder aan. Lachen kan geen kwaad lijkt mij.

  9. jeetjemina zegt:

    Leuk dat je ook een eigen blog hebt aangemakt!
    Dank voor je reactie en succes met het schrijven!
    gr eva

  10. svara zegt:

    wens ik je veel inspiratie en blogplezier!!

  11. bert zegt:

    een nieuw blog, waar je nog aller richtingen mee uit kan – ik wens je alvast veel inspiratie en veel schrijfplezier !

  12. Redstar zegt:

    Dit gaat helemaal goed komen! Succes!

  13. Marja zegt:

    Bedankt voor je reactie op mijn blog. Welkom in Blogland.

Geef een reactie

