Ook dit jaar zijn ze er weer

.

Volg ooievaarskoppel via webcam

Deze keer eens geen eigen stukje van ottovo maar een verwijzing
naar een stukje dat gisteren in mijn regionale krant stond.
Een boer aan de Waspikseweg in ‘s Gravenmoer (NB) heeft
een nest op zijn erf waar elk jaar een ooievaarskoppel op komt broeden.
Lees het artikel HIER.

Daar staat ook het adres van de webcam bij waar je
de ooievaars kunt zien, het is: www.wimdonks.nl

Als je daar op klikt krijg je de ooievaars live te zien.
Je ziet ze niet echt bewegen maar er komt steeds
een nieuw beeldje en dan zie je soms dat ze
van houding zijn veranderd.

Over een dag of  10 verwacht de boer dat de eieren worden gelegd
en dan nog ongeveer 33 dagen dan komen de jongen uit.

Als je dat toch eens live zou kunnen zien.

logo stad Oosterhout


groet van ottovo en… ga kijken!

.

Over ottovo

Op dit weblog schrijf ik columns, sketches, anekdotes en korte verhalen, soms met een kritische ondertoon maar bij voorkeur met humor als leidraad. Voor mijn header gebruikte ik een foto van wijlen mijn vader. Wij delen een naam en de liefde voor taal.
Dit bericht werd geplaatst in huis en tuin en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

24 reacties op Ook dit jaar zijn ze er weer

  1. Veelbelovend, Otto! Ook hier hoop ik elk jaar op jonkies… :-)

  2. Wondelgijn zegt:

    Bij Haaften en Herwijnen zijn ook ooievaars te spotten op nesten. Soms wel 10 bij elkaar! Ontzettend mooi en indrukwekkend…
    Bedankt voor je reactie op mijn blog. Lief!

    • ottovo zegt:

      Hallo Wondelgijn,
      Leuk je hier te zien. Op je blog zag ik dat je van natuur houdt (en van nog meer).
      Jij won toch ook onlangs de lezerscolumn in de Metrokrant? Dat was dus een dubbel succesje.

      • Wondelgijn zegt:

        Klopt. De lezerscolumn stond in februari in Metro en afgelopen woensdag won ik de columnwedtrijd van de bibliotheek Rotterdam in samenwerking met Metro en de schrijfschool van Rotterdam (SKVR)… ;-)
        Spannend allemaal, hoor!
        En ja, ik ben wel een natuurmens denk ik… :-)

  3. Bart zegt:

    WordPress doet op dit moment heel vervelend bij het proberen te reageren. Ik zie dus ineens mijn naam volledig, ik geloof dat ik al een trucje heb gevonden om het te omzeilen… ;-)
    Groetjes, en een fijne dag, Otto!

    • ottovo zegt:

      Ja, je volledige naam viel mij ook al op.
      Een kennis (die zelf geen blog heeeft )mailde me gisteren dat hij niet meer bij mij kon reagren en ik lees elders op blogs dat meer mensen er problelem mee hebben. Ligt het alleen bij de wordpressblogs, denk je?

      Insgelijks, Bart En voor trucjues houd ik me aanbevolen;-))

      • Bart zegt:

        Het was bij mij een paar dagen geleden begonnen, Otto, en tot nu toe is het alleen bij WordPress blogs gebleken.
        Dan ‘moet’ je eerst inloggen bij WP, of bij Facebook, en dan lukt het dus eigenlijk ook zelden. Plus dat ik dus in ene met mijn achternaam hier stond, daar had ik niet voor gekozen, haha!
        Ik denk dat anderen er ook last van hebben, en raad ze aan om in het emailadres dat je moet opgeven iets te veranderen. Dan ben je wel je avatar kwijt, word je als nieuweling beschouwd waardoor je dan weer in de moderatie wachtstand komt (zucht…), maar dan komt je reactie in ieder geval door.
        Het is eigenlijk dus weer ongelooflijk geknoei, samengevat… ;-)

        • ottovo zegt:

          Ik zie inderdaad hierboven geen avatar momenteel, zoals gewoonlijk wel bij jou, Bart.
          Hopelijk is het verschijnsel tijdelijk maar toch alvast dank voor je tip.

  4. Mooie vogels, bedankt voor de tip!

  5. 3 minuten verder komt het eerste beeldje binnenschuifelen en daarna schuifelt het een beetje door.
    Niet echt geweldig om naar te kijken. Hier in de omgeving van Meppel zit een grote kolonie van die beesten, meeste wat ik ooit heb geteld was 40 stuks in één weiland. Voor mij een kleine moeite om ze “live” te bekijken :)

    • ottovo zegt:

      Hallo Henk,
      Je moet het niet als een voorstelling zien maar als een ludieke gelegenheid de vogels van dichtbij te bekijken.
      Maar live, en dan in zo grote aantallen, daar kan natuurlijk niks tegenop.

  6. Aad Verbaast zegt:

    Leuk.
    Ter aanvulling: live beelden van de ooievaar op: http://www.beleefdelente.nl/vogel/ooievaar

  7. Appelvrouw zegt:

    Ik vind dit nogal inbreuk maken op het privé leven van de ooievaar. Waar moet dat heen met de privacy van de dieren, als we alles willen zien?
    Stel je voor dat ze dat in ons nest deden.
    Nou … kom, ik ga even kijken, ook naar die aanbeveling van Aad, als het er dan toch staat.

  8. ejwblog zegt:

    Prachtige vogels. In de Wijck (Drenthe) heb je een ooievaarsstation waar je ze kunt bewonderen

  9. ottovo zegt:

    het lijkt hierboven wel een ooievaarsplaag…

  10. DagEnDauw zegt:

    Een tweetal weken geleden is er eentje een bezoek komen brengen in mijn tuin.
    Het dier landde bovenop de haag.
    Dat was nog nooit eerder gebeurd. Voor ik goed en wel doorhad dat het om een ooievaar ging, was ie weer verdwenen.
    Tot nu toe heb ik ‘m nog niet terug gezien, maar het was wel een hele belevenis.

Geef een reactie

