kleurrijke mensen

.

In de krant lees ik een personeelsadvertentie waarin een bedrijf op zoek is naar kleurrijke mensen. Dan denk je nou die zoeken vast creatieve, misschien wel een tikje kunstzinnige, beetje excentrieke medewerkers. Zal wel voor een reclamebureau zijn of zo.


Verblind door het roze kader waarin de tekst is geplaatst gaan mijn gedachten toch al snel uit naar de softe sector. Een kunstencentrum bijvoorbeeld. Of een bedrijf in software, zou ook nog kunnen.

Mijn gedachten krijgen nauwelijks de kans volledig te worden uitgedacht want hebt u wel eens een kleurrijke ‘senior medewerker financiële administratie’ of een dito ‘medewerker planning & controll’ ontmoet?
En? Beviel het?

Nieuwsgierig geworden kijk ik toch maar eens door welk bedrijf de bedoelde kleurlingen worden gezocht.

NB: zoals u ziet  komt de tekst in ottovo’s kleurvak niet helemaal overeen met het origineel. Ottovo had hem uit zijn blote bol overgenomen en zag het later pas.
Ook zijn de letters in het roze vak van de originele advertentie niet zwart maar wit/roze. Voor deze keer maakt otto u dan maar wijs dat al dat roze een tijdelijke BLACK-in bij hem heeft veroorzaakt en vraagt u voor de veroorzaakte verwarring om vergeving.

logo stad Oosterhout

.
.
.
groet van ottovo
.

Over ottovo

Op dit weblog schrijf ik columns, sketches, anekdotes en korte verhalen, soms met een kritische ondertoon maar bij voorkeur met humor als leidraad. Voor mijn header gebruikte ik een foto van wijlen mijn vader. Wij delen een naam en de liefde voor taal.
Dit bericht werd geplaatst in literatuur, proza en poëzie, Uncategorized, verhalen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op kleurrijke mensen

  1. Ha, otto, ik geloof niet dat ik daar zou willen werken. En mocht het er toch van komen dan droeg ik er alle dagen een zwarte bril en een bloemetjesjurk.

  2. wordt vast heel vrolijk, zo’n kleurrijke financiële club. Alleen rood, dat staat niet bij een medewerker Financiële Administratie.

  3. Aad Verbaast zegt:

    Zou het misschien nodig zijn omdat er regelmatig rood wordt geschreven in de winst en verliesrekening?

  4. jokezelf zegt:

    Het is daar vast een gezellige boel! En het is toch ook een beetje de zachte sector? Ze ondersteunen mensen met een verstandelijke beperking.

  5. ottovo zegt:

    ‘Gezellig’, daar zeg je zowat, Joke. Tegenwoordig moet alles ‘leuk’ of ‘gezellig’ zijn, of allebei. Anders is er niks aan.

  6. Is mooi zo Otto die kleuren…
    Geestig die zachte sfeer….

    softijsjes, gister al eentje gegeten….als troost voor de te naderen kap…(hardware)

  7. Jacopone Sr zegt:

    Ik heb eens op hun website gekeken. Ik mag dat wel, dat kleurrijke bij mensen met een verstandelijke handicap. Ze hebben het dan nog moeilijk genoeg.

    Groet van Jaco

  8. ejwblog zegt:

    Vind het maar een dooie advertentie.
    Daar moeten ze diesainer opzetten.

  9. ejwblog zegt:

    Moet een dysainer zijn.
    excuses

Geef een reactie

