Rutterecessie of: Een dag op het Catshuis

.
Nederland zit in een recessie en volgens Ronald Plasterk is dat te wijten aan het kabinet-Rutte. Hij bedacht er zelfs een naam voor: De Rutterecessie, een serieuze kandidaat voor het woord van het jaar. Op het Catshuis wordt intussen driftig overleg gevoerd door onze coalitie- annex gedoogpartners. Hoewel, driftig? Rutterecessie of niet, ik verdenk het Ruttetrio (zelf bedacht) ervan onnodig de boel een beetje op te rekken, om daarmee de schijn te voeden dat het land regeren geen sinecure is. Om dit te gebruiken als excuus voor de verdeling van de op handen zijnde kaasschaafmaatregelen over de verschillende bevolkingsgroepen. Maar hoe doe je dat in het Catshuis, de boel oprekken?
Ik denk dat hun dagen er als volgt uitzien:

ochtend:
– koffie met Brusselse wafel
– kringgesprek, bijvoorbeeld over het weer
– het land doornemen met als onderwerpen: ‘Hoe houden we Leers en jeugdige comazuipers  in het gareel?’
– geheime Catshuisbesprekingen (maximaal drie kwartier) waaronder:
actieplan ‘Hoe paai ik de SGP’
– aperitief en fotogeniek dollen in de Catshuistuin

lunch en siësta

.

.

.

.

.

.

middag:
– thee met een pralinéke (nou vooruit, nóg eentje dan)
– evaluatie ochtendlijke Catshuisbesprekingen
– aperitief met actieplan: ‘Hoe leid ik lastige verslaggevers om te Catshuistuin?’
– diner: biefstuk met friet, Brussels lof, koetjes en kalfjes
– koffie (niks erbij, ze zitten vol tot aan de nok)
– uitbuiken met grappen en grollen over Pechtold, Roemer, Ouwehand, Brinkman, Samsom, Slob en een Sapje met vitamientjes ter voorbereiding op de terugreis
– banden oppompen en voldaan naar huis

.

Afspraak: morgen van hetzelfde laken een driedelig pak

.
.


©Tekst: ottovanoosterhout
©Afbeelding: Internet
..
Over ottovo

Op dit weblog schrijf ik columns, sketches, anekdotes en korte verhalen, soms met een kritische ondertoon maar bij voorkeur met humor als leidraad. Voor mijn header gebruikte ik een foto van wijlen mijn vader. Wij delen een naam en de liefde voor taal.
Dit bericht werd geplaatst in column, literatuur, proza, proza en poëzie, sketches, Uncategorized, verhalen en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Rutterecessie of: Een dag op het Catshuis

  1. “ik verdenk het Ruttetrio (zelf bedacht) ervan onnodig de boel een beetje op te rekken, om daarmee de schijn te voeden dat het land regeren geen sinecure is”. ottovo.

    Ottovo, ik denk dat ze de boel wat oprekken, omdat ze de bui al zien hangen.

  2. petrus zegt:

    Met zulke acteurs weet je natuurlijk nooit waar je aan toe bent, totdat het doek omhoog gaat.

  3. dickblogt zegt:

    U bagatalisseert. Ik ben ervan overtuigd dat het best een zware, fulltime klus is om ons allemaal aan een uitkering te helpen. De (huidige) oppositie heeft daar in het verleden betere resultaten in gehaald. (resultaten uit het verleden geven echter geen garantie….!)

    • ottovo zegt:

      U kwinkt er een leuke slag omheen. Maar inderdaad, deze coalitie gedoogt dat wij thuiszitten, omdat dit goedkoper is dan werken. Dat geldt dan vooral de kansarme lichtarbeidsgehandicapte medemens.

Geef een reactie

